Minun työpaikkani on siitä mahtava, että täällä välitetään henkilöstön hyvinvoinnista. Vähintään kerran tunnissa esimiehemme patistaa meitä ylös liikkumaan ja venyttelemään.

20190905_083944.jpg


Jokainen on kuitenkin vastuussa omasta liikkumisestaan. Itse pysähdyn kesken työpäivän meditoimaan ja tyhjentämään mieleni stressistä sekä väsymyksestä. Olen innostunut käymään salilla ja yleensä työpäivän jälkeen menenkin kellarikerrokseen, jossa on talon työntekijöille ilmainen sali.

Nyt olen ollut laiska liikunnan suhteen. Red Dead Redemption 2 on houkutellut paljon enemmän työpäivän jälkeen. Kyllä, pelaan vieläkin sitä, koska kiellän edelleen Arthurin sairastumisen tuberkuloosiin ja pysyttelen edelleen chapterissa 2, jossa kaikki oli vielä hyvin. Nyt olen siinä kohtaa, kun olemme päässeet Guarmasta pois ja näemme jengin Lakayssa. Kauhea diagnoosi odottaa.... Takaisin asiaan; koska en ole jaksanut kotona liikkua, liikun työpaikalla entistä enemmän. Meillä on käytössämme sähköpöydät, tasapainolaudat yms yms. Lisäksi meillä on taukojumppaohjeita, joiden mukaan liikumme aina ennen kahvitaukoa.

20190903_084308.jpg

Nyt työpaikkani tarjoaa ilmaisia tunteja Fressin opastuksella. Minua kiinnostavat mm. EasyFit, jooga ja pilates. Nyt vain jännitän sitä, että ne ovat todellakin ilmaistunteja --> miten paljon muita osallistujia on ja mahdunko edes mukaan. Olen kotona tehnyt joogaa ja pilatesta, nyt haluaisin siirtyä ns. edistyneempään ohjattuun ryhmään, mutta piheys iskee päälle. Kunnon tunnit ovat niin kalliita, joten taidan tyytyä odottelemaan tarjouksia.

PS. Onko kenelläkään tällaista työkaveria, jonka on vain pakko päästä pätemään/vittuilemaan. Tuo henkilö on koko aamun kehunut itseään, kuinka hän on nyt niin vauhdissa ja kaikki on niin hyvin. Sitten on pakko vertailla ja painaa toista alas, kun toinen saakin parempia lukemia, kuin hän. Itse henkilökohtaisesti vihaan kyseistä ihmistyyppiä.
 

ty%C3%B6kaveri.jpg


Järjestetäänkö teidän työpaikoillanne palauttavaa liikuntaa?