Hyvää perjantain 13 päivää :D tämä on ollut jo pidemmän aikaa minun onnenpäiväni, pitäisikö laittaa lotto vetämään?

20190912_182900.jpg


Olen harrastanut jo kotijoogaa pidemmän aikaa ja kypsytellyt ajatusta mennä ohjatulle joogatunnille. Olen aikaisemmin ollut hot-joogassa ja siitä en silloin tykännyt. Törmäsin ASANA Helsingin tarjoukseen 3 tutustumiskertaa 25 € ja oli pakko tarttua tilaisuuteen. Eilen olin ensimmäistä kertaa tunnilla Trigger Joogassa (keskittyy kehon kipupisteisiin ja niiden lievittämiseen omalla kehonpainolla) ja voin sanoa, että olen koukussa. Oikeastaan niin koukussa, että varasin seuraavat kaksi aikaa ensi viikon tiistaille ja torstaille. Tiistaina äänimalja-Yin ja torstaina taas Trigger Jooga.

Trigger Joogassa tosiaan keskitytään kehon kipupisteiden eliminointiin/lievittämiseen oman kehonpainon avulla. Asanoissa (=jooga-asennot) viivyttiin useita minuutteja kerrallaan ja keskityttiin hengittämään rauhallisesti. Itse olen niin jumissa, että meinasin huutaa liikkeiden alussa, mutta loppujen lopuksi kipu helpotti.

20190912_182849.jpg

Jooga on minulle hyväksi sen takia, että saan sen avulla rauhallisen mielen ja stressini laantuu. Huomasin tunnin päätteeksi, kun menimme Namaste-asentoon ja ohjaajamme sanoi rauhallisella äänellä "Kiittäkää nyt kaikkia, jotka ovat tulleet mukaan tähän harjoitukseen tuomaan oman osansa tähän rauhan auraan ja energiseen ilmapiiriin". Yleensä naurahtaisin ivallisesti tuossa vaiheessa, mutta nyt tunsin pelkkää tyytyväisyyttä ja onnellisuutta. Mieheni jo sanoikin, että olen jotenkin erilainen ja hehkun sisäisesti, kun palasin kotiin.

Kun tutustumisjaksoni liput on käytetty torstaina, ostan mielelläni 10 kerran lipun (tosin se tulee varmaan käytettyä nopeasti loppuun :D)