VLCD eli very low calorie diet. Vanhemmat ihmiset ovat luultavasti kuulleet tästä, mutta epäilenpä, että nuoremmalla sukupolvella on jotain tietoa asiasta.

Itse törmäsin VLCD:hen silloin, kun äitini koitti päästä ylimääräisistä kiloistaan eroon. Muistan, että äitini kirosi silloin ja oli jatkuvasti huonolla tuulella. Lopulta hän totesi, ettei tuokaan toimi

Nuorempana minun oli helppo sanoa, etten päästä itseäni samaan kuntoon, missä äitini oli. No, nyt voin sanoa, että olen menossa samaan kuntoon, enkä ole vielä edes saanut lasta. Kummassakin suvussani sekä isän ja äidin puolelta on rasitteena liikalihavuus. Liikalihavuuden tuomat vaivat ovat olleet vahvasti läsnä elämässäni. Etenkin papan kuoleman jälkeen minulle on tullut into saada itseni parempaan kuntoon.

Koska en tunne saavani enempää tuloksia Ritakin ohjeilla, olen nyt siirtynyt itse VLCD:hen. Olen edelleen siis sanojeni takana, että Ritakin valmennukset ovat parhaita, mutta ne eivät juuri nyt palvele minua ja tarkoituksiani.

Itse toteutan VLCD:tä Nutrilettin tuotteilla, joista koitan laskea saavani maksimissaan 600 kilokaloria päivässä. Aion juoda tietenkin paljon vettä, se helpottaa alkuvaiheen nälkää ja päänsärkyä. Aloitan dieetin maanantaina, jolloin otan myös mitat ja painon ylös. Kirjoitan lisää kuulumisia siis myöhemmin.