Aivotonta tajunnanvirtaa keskellä työpäivää. Ei mitään koherenttia eikä löydy minkäänlaista punaista lankaa...


Perhanan työkaveri, ku se noin huokailee ja pyörittelee silmiään. Mä teen sitä enemmän töitä ja mitä mä äsken näin, se hengas Facebookissa. Hitto, mä kävin äsken suurimman osan ulosottojen seurattavista papereista läpi ja mitä se teki? Jumittui A-kirjaimen toiseen paperiin ja itki, kuinka hankala tämä keissi on.

Okei, olen onnellinen siitä, että sain vakituisen työpaikan eikä tarvitse kituuttaa määräaikaisella. Tai mikä pahempaa, tippua ansiosidonnaiselle. Ne neljä kuukautta ansiosidonnaisella oli mun elämän pahimmat kuukaudet ja en halua enää olla työttömänä.

Jos menisin puhelinkoppiin tekemään viiden minuutin meditaation? Herran jestas, muutkin ramppaa siellä jatkuvasti ja on puol tuntia kerrallaan. Njääh, onnistun kyllä vetämään syvään henkeä pari kertaa tässä toimistopöydän ääressä.

Hitto kun väsyttää. Pitäiskö kysyä tolta toiselta työkaverilta, saisinko mä yhden sen energiajuomista. Pomokin heiluu jossain kokouksessa ja kaks työkaveria pummaa töistä... ikään ku meillä olis varaa siihen, että palkka-ajopäivänä jengi hilluu kotona. Kehtaa vielä laittaa viestiä siit, et nousko pomon päästä savua. Ei voi olla totta, mä oon ollu viikon töissä ja mä kaipaan taas lomalle...

Perhanan ukko otti ja lähti vielä viimeiseksi lomaviikoksi mökille koiran kanssa. Tekis mieli itseki. No, ainakin saan sitä omaa aikaa yksin ja ladata akkuja. Rakastan heitä, mutta välillä tää introverttiys puskee aika pahasti pintaan ja väsyn ihmisiin ympärillä. Kun muutetaan virallisesti yhteen, tarvitsemme molemmat omat "pakohuoneet", täähän on jo sovittu aikaisemmin.

Miks mun puhelinvuoro ei vois jo alkaa? Kello on nyt 10:15... vielä 1,5 h puhelinvuoron alkamiseen. Se on sentään hauskaa, eikä tarvitse kuunnella työkaverin valitusta 3 tuntiin. Ei saamari, nyt kuuluu "Ninrandaaa auta mua... mä en tiedä mitä mä oon tehny!" No en minäkään tiedä, mitä sä oot tehny, jos et osaa selostaa mitä oot tehny tähän mennessä. Älä vaan tyrkkää tätä palkkalaskelmaa mun eteen ja vaadi mua selvittämään sun ongelmaa. PS. tää näyttää ihan normaalilta palkkalaskelmalta, mä en näe tässä mitään häikkää.

Oliskohan mulla viiniä kylmässä? Siideriä ainakin on ja lonkeroa. Njääh, viiniä tänään. Eiku ai hitto. Tänää vois joogata. Kokeilin joogaa ja pilatesta viikonloppuna ja jäin koukkuun. HEI. VIINIJOOGAA :D eiks siitä oo jonkinlainen memekin?

Mun piti kirjoittaa järkeviä postauksia tänään ja ajastaa niitä seuraavaksi kuukaudeksi eteenpäin. Oho, no se siirtyy huomiselle. Mulla on ikävä Kroatiaan ja Montenegroon. Dubrovnik ja Kotor olivat kauniita kaupunkeja.

Noni nyt se sai sen palkkalaskelman ratkaistua. Oli se oikein, kuten mä sanoin. Wuhuuu. Nyt kuulemma pitäis auttaa sitä toisessakin. Ei mulla oo toki omiakaan töitä...ÄLKÄÄ NY SANOKO, ET TOI SAA PANIIKKIKOHTAUKSEN?!?

Okei, vaara ohi. Ruokkis alkaa 11:00, just silloin on vaan enää 4 h töitä, pääsen klo 15:00 puhelinvuoron päätyttyä. Kello on just nyt 10:42. Palkka-ajo alkaa klo 14:30. Jaksaa jaksaa, polkee polkee.

Nyt tahti hyyty. Pitäis käydä AY-maksut läpi ja tallentaa työntekijöiden perintävaltakirjat. Mut ne ei oo täyttäny näitä oikein... en mä voi laittaa sulle jäsenmaksua voimaan, jos et oo laittanu omaa henkilötunnustas tai edes toista nimeäs, meillä on 10 saman etunimen omaavaa henkilöä ku sinä, mä en jaksa enkä pysty käymään niitä kaikkia läpi.

Ai miten nii "kyl sä tiedät kuka mä oon?" No en hitossa tiedä, ei kiinnosta ja voin laittaa kyllä sun rahat tulemaan mun omalle tilille (en voi, mutta tekis mieli vastata).
"Miten sä voit pidättää mun palkasta 60 % veroa?" Varmaan sen takia, ku et ole laittanut verokorttia meille. "Oon tehny muutosverokortin, verottajan piti toimittaa se teille!" Se on voi voi, verottaja ei toimita muutosverokortteja meille ja tämä on verottajan oma linjaus, ne täytyy työntekijän itse toimittaa.

Onneksi noi on vaan ääripäitä ja meillä on ihania ja mukavia työntekijöitä, jotka ymmärtävät, kun me selitämme jonkin asian ja auttavat meitä omalta osaltaan, miten pystyvät <3

Jes, kohta ruokkis ja siitä 15 min niin alkaa puhelin :D

Jee, toi yks tyyppi tuli lomilta :D on ollu jo kova ikävä sitä ja sen juttuja :)

Okei, nyt ajatukset pois työstä. Ostin viime viikon perjantaina viimeinkin sen PS4 Pro 1 Tb:n, ihan vaan myöhäiseksi synttärilahjaksi, aikaiseksi joululahjaksi ja palkinnoksi itselleni vakinaistamisesta. Satuin saamaan hyvät "alennukset" Prismasta, kun käytin hieman kertyneitä bonuksia. Lainasin jo mieheltä Assassin's Creed Originsin sekä AC Odysseyn ja mun ikiaikaisen lempparin, Red Dead Redemption 2 <3

Jes, puhelinvuoro alkoi, joten minä sitten tästä lopetan kirjoittamisen.


Aika lailla tuli tajunnanvirtaa ja enimmäkseen negatiivista. Sen verran voin sanoa, että sensuroin jo aika paljon ajatuksiani tässä näin. Olen normaalisti mukava tyyppi, joskin hieman hiljainen ja sisään päin suuntautuva. Palkka-ajopäivät nykyisessä työpaikassani saa vain kaikkien tiimini jäsenten hermot kireiksi, pyydämme toki anteeksi, jos olemme sanoneet rumasti toisillemme.

Kuinka moni muu tuntee samanlaisia tunteita työpäivän aikana?